måndag 24 januari 2011

Gatumusikanter

Studiebesök 1
I förra veckan när jag gick hem från Högskolan passerade jag stan. På långt håll hörde jag ljud från instrument. När jag närmade mig ljudet såg jag tre glada gatumusikanter med en kontrabas , ett dragspel och något xylofonliknande instrument. Några meter ifrån musikanterna såg jag två pojkar dansande till musiken. Folk runt omkring log och jag kände glädje och energi kring musiken. Då kom jag på att det var nu som jag skulle plocka upp mobilen och spela in både ljud och det jag såg. Men vad händer när jag väl knappat in mobilen för att filma? Jo, musiken tystnar och pojkarna som dansade slutade givetvis röra på kropparna. Här är en annan låt jag kom att tänka på i och med den här situationen Lill Lindfors – Musik Skall Byggas Utav Glädje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar