Vid detta tillfälle fick de som tittade på skriva en replik på en lapp som kunde passa in i gestaltningen.
Vi satte oss sedan i vår grupp för att kolla igenom alla repliker och valde ut några som vi tyckte passade i vår gestaltning.
I gestaltningen använde vi oss från början av bara rörelser och la sedan till både ljud, repliker och redskap/verktyg (schalar). Vilken skillnad det blev, det blev mer effektfullt med ljud, repliker och redskap. I Lpfö98 (2010, s. 6) står att "Barnet kan i den skapande och gestaltande leken få möjlighet att uttrycka och bearbeta upplevelser, känslor och erfarenheter".
Så här blev vår gestaltning med rörelser, ljud, repliker och redskap:
Här har vi verkligen skapat tillsammans. Från att någon gjorde en rörelse till att det blev en gestaltning av dessa rörelser. Häftigt och egentligen väldigt enkelt att göra varsomhelst, ute och inne.
Kunskap kan ses på tre olika sätt:
1. Rationalistiskt- så här är det, slå ihop allas samlande tankar som finns.
2. Empiriskt- studerar sin omgivning. Talar om vad vi sett och analyserar det.
3. Konstruktivistiskt- återspeglar något som ska göras så det blir begripligt för andra.
Genom kunskap och erfarenheter blir man mer kunnig i att lyssna/ta till sig musik!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar