tisdag 5 april 2011

Handledning av textproduktion inför inspelning

Jörgen tyckte vi hade fått ihop en bra text då det bland annat förekom lite återkommande fraser. Vi fick också hjälp med en melodi till texten. Så här blev texten:

Gröna draken
Refr.
    C                                 F
Jag är den gröna draken
    C                           F
den fina gröna draken
   C                                 F 
hej här kommer draken
  C              G                 C 
boom tjicka boom  Boom boom

   
 C                       F
Jag har stora fötter
G                                      C
Och en svans med massa taggar
       C                        F
Röd ballong i handen
                G                            C
Det är också vad jag har
 Am                        Em
Den har jag fått av Stina
         F                                  C
Den söta och den fina
 C                               F
Hon har stora fötter
     G                            C
Precis som lilla jag

Refr.
    C                                 F
Jag är den gröna draken
    C                           F
den fina gröna draken
   C                                 F 
hej här kommer draken
C              G                 C
boom tjicka boom  Boom boom


1.       
  C                         F
Jag har vart på disco
  G                                 C
Där vi dansa och hoppa
C                        F 
Åt en massa popcorn 
  G                            C
Och svängde hit och dit
Am                        Em 
Där dansa jag med Stina
F                               C
Den söta och den fina
C                              F
Hon åt en massa popcorn
G                        C
Precis som lilla jag



Refr.
    C                                 F
Jag är den gröna draken
    C                           F
den fina gröna draken
   C                                 F 
hej här kommer draken
  C              G                 C 
boom tjicka boom  Boom boom

                                                                                       C                             F 
När jag var på vandring 
G                                 C 
Och kom till stora ängen 
C                        F 
En farlig otäck fjäril 
G                            C
   Kom flygande mot mig 
Am                        Em
    Då sprang jag hem till Stina
F                            C 
Den söta och den fina 
C                               F
  Hon för mig förklara 
G                            C 
Att fjärilar är bra


Refr.
    C                                 F
Jag är den gröna draken
    C                           F
den fina gröna draken
   C                                 F 
hej här kommer draken
  C              G                 C 
boom tjicka boom  Boom boom
 C                                 F
Jag är den gröna draken 
  C              G                 C 
boom tjicka boom  Boom boom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar